Retourneren & ruilen

Bevalt het nieuwe artikel niet, is het niet wat je ervan verwachtte of past het toch niet helemaal bij je huidige interieur? Geen zorgen, wij zorgen ervoor dat het volledige aankoopbedrag van het geretourneerde product, binnen 14 dagen na ontvangst, wordt terugbetaald!

Stuur een e-mail naar [email protected] met daarin het factuurnummer van je bestelling en de artikel(en) die je graag wilt retourneren. 

Hier vind je de belangrijkste informatie omtrent het retourneren van bestellingen. 

 *Graszoden, bestrating & natuursteen en Adezz producten die op bestelling gemaakt worden, kunnen niet geretourneerd worden.

Hoe lang kan ik mijn bestelde artikelen retourneren?

Bij Tuincollectie geldt een retourtermijn van 14 dagen, vanaf het moment dat je de bestelling in ontvangst hebt genomen. 

Wat zijn jullie retourvoorwaarden?

Wij verzoeken je de producten, onbeschadigd en in originele verpakking bij ons aan te leveren, daarnaast verwachten wij dat je de artikelen zo behandelt dat wij er weer een andere klant blij mee kunnen maken. Kortom, het artikel moet verkoopbaar blijven. Voldoet de retour niet aan bovengenoemde verwachtingen dan behouden wij ons het recht om je retour te weigeren of de waardevermindering van het artikel in te houden op het aankoopbedrag.

Worden mijn retourkosten vergoed?

De retourkosten worden helaas niet door ons vergoed. Je betaald voor een retourzending de kosten die de verzender bij je in rekening brengt. We adviseren om het pakket via PostNL te retourneren. Tip: Bewaar altijd het verzendbewijs tot je van ons een bevestiging per e-mail hebt ontvangen dat je retour is verwerkt.

*Eventueel betaalde vergoedingen voor een extra bezorgservice, krijg je niet terug.

Hoe kan ik grote artikelen retourneren?

Wil je een groot artikel retourneren zoals bijvoorbeeld een windscherm, gereedschap of tuinmeubelen? Dan is het vaak het voordeligst als wij hiervoor een ophaalopdracht inplannen bij onze pakketdienst Transmission. Indien je hier gebruik van wilt maken kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Wij kunnen de kosten van de ophaalopdracht voor je opvragen en indien gewenst deze voor je inplannen. Transmission komt de retourartikel(en) dan op een afgesproken moment bij je thuis ophalen. De kosten van de ophaalopdracht zijn voor eigen rekening en worden bij de terugbetaling in mindering gebracht. 

Het kan voorkomen dat een groot pakket niet wordt aangenomen bij PostNL of DHL. Kijk voor de afmetingen op de site van desbetreffende pakketdienst waar je de retour mee wilt versturen. 

Kan ik mijn bestelde artikelen ook gratis retourneren in de winkel?

Het is ook mogelijk om je bestelde artikelen gratis te retourneren in ons tuincentrum GroenRijk Maasbree. Geef dit bij voorkeur vooraf even door aan onze Klantenservice, zodat wij weten dat je langs komt. Wanneer je de bestelde artikelen komt retourneren kun je je melden bij de balie van het tuincentrum. Een van onze medewerkers komt vervolgens de retour met je afhandelen. Je ontvangt daarna altijd per e-mail een bevestiging dat je retour is verwerkt. 

*Let op: Terugbetaling van online geplaatste bestellingen zal altijd gebeuren via dezelfde wijze als waarmee je de bestelling aan ons hebt voldaan. In het tuincentrum geven we geen contant geld terug voor online bestelde en betaalde artikelen. 

Hoe word ik terug betaald?

De terugbetaling van online geplaatste bestellingen zal altijd gebeuren via dezelfde wijze als waarmee je de bestelling aan ons hebt voldaan. Wanneer wij jouw bestelde artikelen retour hebben ontvangen en de retour hebben verwerkt in ons systeem, sturen wij je per e-mail een bevestiging hiervan. Wij streven ernaar om vervolgens het retourbedrag binnen 5 werkdagen terug te storten via onze betaalprovider SiSow Payments. 

*Houdt er rekening mee dat de terugbetaaltermijn voor online betalingen via creditcard per bank kan verschillen.
*In het tuincentrum geven we geen contant geld terug voor online bestelde en betaalde artikelen.

Wanneer is mijn retour verwerkt?

Wij streven ernaar om je retour na ontvangst van de geretourneerde artikelen binnen 5 werkdagen te verwerken. Je ontvangt altijd van ons een bevestiging per e-mail zodra wij je retour hebben verwerkt. 

Is de retourzending bij ons afgeleverd en heb je na 5 werkdagen nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan gerust contact op met ons Klantenservice

Kan ik artikelen ruilen?

Ruilen is eigenlijk hetzelfde als jouw artikel retourneren en een nieuw artikel bestellen. Hiervoor gelden dus ook de retourvoorwaarden.