Bestellen

Hier vind je de meest gestelde vragen en belangrijkste informatie omtrent het plaatsen van een bestelling in onze webshop.

Bekijk ook:

Hoe bestel ik bij Tuincollectie?

Leuke artikel(en) gevonden in onze webshop? Via een paar klikken heb je jouw bestelling geplaatst:

Stap 1: Winkelmand
Plaats de artikel(en) die je graag wilt bestellen in je winkelmand en klik op 'volgende stap'. 

Stap 2: Gegevens
Vul je persoonlijke gegevens in. Heb je al eerder bij ons besteld en de vorige keer ervoor gekozen om je gegevens te bewaren? Dan hoef je enkel in te loggen met je e-mail adres en het gekozen wachtwoord. Kijk je nog even goed na of al je gegevens kloppen?

Stap 3: Verzending
Kies bij verzending de manier die voor jou het beste uitkomt. Vul je niks in? Dan word je bestelling verstuurd naar het factuuradres dat je hebt ingevuld bij je gegevens. Het is ook mogelijk om je bestelling op een ander adres als het factuuradres te laten bezorgen, je bestelling te komen afhalen in ons tuincentrum of om een specifiek aflevermoment op te geven.

Stap 4: Betalen
Selecteer bij payment de manier waarmee je jouw bestelling wilt betalen en klik vervolgens op 'bestelling afronden'. Je wordt nu doorverwezen naar de geselecteerde betaalmethode om de bestelling te betalen. Wanneer je de betaling succesvol hebt afgerond is je bestelling geplaatst. Je ontvangt hierna per e-mail een bevestiging van je bestelling met daarbij de factuur.

Op je factuur staat voor welke betaalwijze je hebt gekozen. Alle genoemde bedragen in onze webshop zijn inclusief BTW en eventuele kortingen.

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Wij streven ernaar om, na het plaatsen van jouw bestelling, deze binnen 1-2 werkdagen bij je te laten bezorgen. Mocht de levertijd om welke reden dan ook afwijken, dan laten wij dat altijd weten. 

Bekijk ook onze meest gestelde vragen omtrent 'bezorgen & afhalen' voor eventuele bijzonderheden en uitzonderingen.

Hoe weet ik of mijn bestelling is gelukt?

Nadat je de geselecteerde betaalmethode succesvol hebt afgerond, ontvang je van ons per e-mail een bevestiging van je bestelling. In deze e-mail kun je ook altijd de status van je bestelling terug vinden:

Betaling voltooid
De betaling is succesvol afgerond en de bestelling is gelukt.

Aangemaakt
De bestelling is aangemaakt maar de betaling is nog niet afgerond.

Betaling geannuleerd
De betaling is geannuleerd en de bestelling is niet gelukt. 

Betaling niet gelukt?
Het kan soms voorkomen dat het niet lukt om de betaling af te ronden wanneer er te veel tijd zit tussen het bestellen en afronden van de betaling. Probeer het later even opnieuw. Kom je er nog steeds niet uit of ervaar je andere problemen tijdens het betalen? Bij onze Klantenservice helpen wij je graag verder.

Geen e-mail ontvangen?
Heb je geen e-mail ontvangen na het succesvol afronden van de betaling? Controleer dan even je ongewenste berichten of reclame mailbox. Het kan soms voorkomen dat de bevestigingsmail in een ongewenste inbox, reclame of SPAM box terecht is gekomen. Nog steeds geen e-mail ontvangen? Neem dan even contact op met onze Klantenservice.

Kan ik mijn bestelling bij iemand anders laten bezorgen?

Het is mogelijk om je bestelling op een ander adres als het factuuradres te laten bezorgen. Tijdens het afronden van je bestelling kun je bij verzending de volgende mogelijkheid aanvinken 'Mijn bezorgadres is anders dan mijn factuuradres'. Vul vervolgens de gegevens in waar je jouw bestelling wilt laten bezorgen en ga verder met het afronden van je bestelling.  

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Na het plaatsen van jouw bestelling gaan wij hier met veel zorg mee aan de slag. Zodra wij je bestelling hebben verstuurd ontvang je altijd per e-mail een Track&Trace code, zodat je de zending kunt volgen. Je ontvangt deze e-mail vanuit de pakketdienst die jouw bestelling gaat bezorgen. 

Bekijk ook onze meest gestelde vragen omtrent 'bezorgen & afhalen'.

Kan ik mijn bestelling nog veranderen?

Ben je van gedachte veranderd en wil je graag wat anders kiezen? Indien wij jouw bestelling nog niet hebben verzonden, kunnen wij deze natuurlijk wijzigen. Neem hiervoor even contact op met onze Klantenservice

Kan ik nog iets toevoegen aan mijn bestelling?
Ook dat is mogelijk indien wij jouw bestelling nog niet hebben verzonden. 

Kan ik een factuur krijgen van mijn bestelling?

Nadat je jouw bestelling succesvol hebt afgerond, ontvang je altijd per e-mail een bevestiging met daarbij de factuur van je bestelde artikelen. Op je factuur staat voor welke betaalwijze je hebt gekozen. Alle genoemde bedragen in onze webshop zijn inclusief BTW en eventuele kortingen.

Bestel je zakelijk?
Vergeet dan niet om bij het invullen van je gegevens 'zakelijk' aan te vinken. Zo kun je meteen al jouw bedrijfsgegevens invullen zoals je bedrijfsnaam, kvk nummer en BTW nummer. Deze gegevens worden dan automatisch meegenomen op de factuur. Wij werken met automatisch gegenereerde facturen. Het is hierdoor helaas niet mogelijk om een factuur nog aan te passen. 

Geen e-mail ontvangen?
Heb je geen e-mail ontvangen na het succesvol afronden van de betaling? Controleer dan even je ongewenste berichten of reclame mailbox. Het kan soms voorkomen dat de bevestigingsmail met factuur in een ongewenste inbox terecht komt. Nog steeds geen e-mail ontvangen? Neem dan even contact op met onze Klantenservice.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Heb je een verkeerd artikel besteld of ben je van gedachte veranderd? Dan kun je jouw bestelling natuurlijk nog annuleren. Je kunt dit telefonisch of per e-mail doorgeven aan onze Klantenservice. Vermeld hierbij altijd het factuurnummer van je bestelling en welke artikel(en) je wilt annuleren. Vervolgens zorgen wij ervoor dat jouw bestelling wordt geannuleerd en sturen je hier per e-mail een bevestiging van. De terugbetaling van online geplaatste bestellingen zal altijd gebeuren via dezelfde wijze als waarmee je de bestelling aan ons hebt voldaan. 

*Houdt er rekening mee dat de terugbetaaltermijn voor online betalingen via creditcard per bank kan verschillen.