Bezorgen & afhalen

Bekijk hier de belangrijkste informatie en meest gestelde vragen omtrent bezorgen & afhalen.

Wat is de levertijd van Tuincollectie?

Wij streven ernaar om jouw bestelling binnen 1-2 werkdagen bij je te laten bezorgen. Mocht de levertijd om welke reden dan ook afwijken, dan laten wij dat altijd weten. 
 
Uitzonderingen: 

- Voor een aantal artikelen houden wij een langere levertijd aan, dit staat altijd bij het artikel in de webshop vermeld onder het tabblad 'Specificaties'.
- Pallettransport vindt alleen via Transmission plaats en kan in sommige gevallen 1 dag langer duren. 
- Tijdens de feestdagen kan het voorkomen dat een zending vertraging oploopt i.v.m. de enorme drukte bij onze pakketdiensten. Dit ligt helaas buiten onze macht. 

Graszoden
Heb je graszoden bij ons besteld? Deze zijn alleen op vrijdagmiddag vanaf 13.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur af te halen in ons tuincentrum. Heb je gekozen voor bezorging? Dan leveren wij, in overleg met jou, op vrijdagmiddag of op zaterdag.

Bestrating & Natuursteen
Onze natuursteenartikelen, zoals split, grind en stapelblokken kunnen zowel bezorgd als afgehaald worden in onze regio. De bezorging is afhankelijk van onze planning, waarbij we uiteraard zoveel mogelijk rekening houden met de wensen van jou als klant. Er zal altijd telefonisch of mailcontact zijn om een leverdatum en tijdstip af te spreken. 

Adezz bloembakken en waterornamenten
De aluminium en cortenstaal bloembakken en watertafels van onze leverancier Adezz worden doorgaans op bestelling gemaakt*. Adezz is bij de productie van hun producten o.a. afhankelijk van het beschikbare materiaal, waardoor er geen vaste levertijd te bepalen is. Levertijden kunnen namelijk variëren van 5 werkdagen tot een aantal maanden. Wanneer je interesse hebt in een product van Adezz, kunnen wij voordat je een bestelling plaatst, de levertijd opvragen.
*Een aantal waterschalen hebben wij zelf op voorraad en kunnen binnen 1-3 werkdagen geleverd worden. Uiteraard zijn deze ook af te halen in ons tuincentrum GroenRijk Maasbree. 

Levertijd rondom de feestdagen

Tijdens de feestdagen kan het voorkomen dat een zending vertraging oploopt waardoor jouw pakket later wordt bezorgd dan je van ons gewend bent. Naarmate de kerstperiode nadert worden er namelijk tot wel drie keer zoveel pakketten online besteld. Dit zorgt voor enorme drukte bij de pakketdiensten wat kan leiden tot afwijkende levertijden tijdens de feestdagen. Helaas ligt dit buiten onze macht. Om teleurstelling te voorkomen raden wij aan tijdig de gewenste artikelen te bestellen, zodat je er zeker van bent dat je bestelling nog op tijd binnen komt voor de feestdagen.  

Wat zijn de bezorgkosten?

Bestellingen boven de €50,00 bezorgen wij gratis* thuis in Nederland en België. Voor bestellingen onder de €50,00 rekenen wij in Nederland een bijdrage in de verzendkosten van € 6,95 en voor België € 9,95. Natuurlijk kun je de producten ook afhalen bij ons tuincentrum GroenRijk Maasbree.
 

  Land   Verzendkosten*   Bestellingen boven de €50,00
  Nederland   € 6,95   Gratis verzending*
  België   € 9,95   Gratis verzending*

*Deze prijzen gelden voor bestellingen die met de reguliere pakketdienst verzonden worden. Voor palletzendingen geldt mogelijk een toeslag. 

*Een aantal artikelen, waaronder een deel van onze tuinmeubelen, heeft een gewicht- en/of volumetoeslag. Wij zijn genoodzaakt om deze kosten door te berekenen, omdat het verzenden van deze artikelen maatwerk is. Gewicht- en/of volumetoeslag wordt altijd vermeld onder het tabblad 'Specificaties' bij het desbetreffende product. 

Op welke dagen kan mijn pakket worden bezorgd?

Doorgaans leveren wij op maandag t/m vrijdag. Kleine pakketten (max. 80x60x50cm) die we op vrijdag met DHL verzenden, worden in de meeste gevallen ook op zaterdag bezorgd. Grotere pakketten (boompjes, gereedschap, windschermen, tuinsets, etc.) worden met Transmission verzonden en worden alleen op doordeweekse dagen aangeboden.

Transmission: Bestellingen verstuurd met Transmission worden geleverd op werkdagen, van maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 17:00.

DHL: Bestellingen verstuurd met DHL worden geleverd van maandag t/m zaterdag, overdag of 's avonds. 

Bijzonderheden
Op zondagen en feestdagen worden er geen pakketten verzonden en bezorgd.

In welke landen levert Tuincollectie?

Tuincollectie.nl bezorgt bestellingen in heel Nederland en België. 

Hierbij wordt gebruik gemaakt van:

  • Brievenbuspost 
  • Reguliere pakketlevering
  • Palletlevering

Met welke pakketdienst wordt mijn pakket bezorgd?

Wij versturen onze producten met twee transporteurs: Transmission en DHL. Afhankelijk van de afmetingen van de bestelde producten, selecteren wij de geschikte transporteur. Het is op dit moment nog niet mogelijk om zelf een transporteur te kiezen voor het versturen van je bestelling. 

Eigen transport: Graszoden en bestrating leveren wij met eigen vervoer binnen de postcoderegio 5900-5999. De afleverdatum en het tijdstip zijn in overleg. 

Hoe volg ik mijn bestelling?

Zodra wij jouw bestelling hebben verstuurd ontvang je altijd per e-mail een Track&Trace code, zodat je de zending kunt volgen. Je ontvangt deze e-mail vanuit de pakketdienst die jouw bestelling gaat bezorgen. Na ontvangst van de Track&Trace code wordt je bestelling doorgaans 1 à 2 werkdagen later bezorgd. Mocht de levertijd om welke reden dan ook afwijken, dan streven wij ernaar om dit tijdig door te geven. 

Transmission: Wordt je bestelling via Transmission verstuurd, dan is het mogelijk om de zending te volgen via www.mijnzending.nl met het unieke zendingsnummer en de postcode. 

DHL: Wanneer de bestelling via DHL wordt verstuurd, dan kun je de zending volgen via www.dhlparcel.nl met het unieke zendingsnummer en de postcode.

Eigen transport: Wanneer wij een bestelling met eigen transport komen afleveren, spreken wij altijd vooraf een bezorgmoment met je af. Dit gebeurt per e-mail of telefonisch. 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Bestellingen die op Tuincollectie.nl geplaatst worden, kunnen ook afgehaald worden bij ons tuincentrum GroenRijk Maasbree. Tijdens het bestelproces kun je aanvinken dat je de artikelen af komt halen. Hier worden geen kosten voor in rekening gebracht. Zodra wij de bestelde artikelen klaar hebben staan ontvang je van ons een afhaalbericht per telefoon of e-mail.

GroenRijk Maasbree
Kanaalweg 7
5993AZ Maasbree
Nederland

Kan ik een specifieke afleverdatum kiezen?

Wil je jouw bestelling graag op een specifieke datum geleverd hebben? Dat is mogelijk! Tijdens het afronden van je bestelling in de winkelwagen kun je een specifiek aflevermoment opgeven. 

Kan ik de afleverdatum nog veranderen?

Wil je jouw bestelling toch graag op een andere dag laten bezorgen omdat je die dag bijvoorbeeld niet meer thuis bent? Neem dan contact op met onze Klantenservice, wij passen dit graag voor je aan. 

Wat als mijn bestelling niet is bezorgd?

Het kan soms helaas voorkomen dat jouw bestelling later wordt bezorgd doordat bijvoorbeeld de planning van de bezorger is uitgelopen of door andere bijzondere omstandigheden. Als wij weten dat het niet gaat lukken, zullen wij dit zo snel mogelijk per e-mail of telefonisch doorgeven. Natuurlijk kun je de status van de zending ook blijven volgen in de Track&Trace informatie. 

Is de status van de levering van jouw bestelling niet duidelijk? Dan helpen wij je graag verder bij onze Klantenservice.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben voor bezorging?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet thuis bent tijdens het bezorgmoment. Wat er dan gebeurt hangt af van van de vervoerder waarmee jouw bestelling wordt bezorgd:

Transmission: Word je bestelling met Transmission geleverd en treft de bezorger jou niet thuis aan? Dan wordt er een briefje in de brievenbus achtergelaten met daarop het verzoek om binnen 5 dagen een nieuwe afleverafspraak te maken. Wanneer je niet binnen 5 dagen een nieuwe afleverafspraak maakt, zal de zending retour naar Tuincollectie.nl worden gestuurd. Transmission bezorgd géén pakketten bij Servicepoints, enkel aan huis. 

DHL: Word je bestelling met DHL geleverd en treft de bezorger jou niet thuis aan? Dan wordt er een briefje in de brievenbus achtergelaten waarmee je een nieuwe bezorgafspraak kunt inplannen. Ook kan het voorkomen dat het pakket bij je buren of bij een DHL ServicePoint wordt bezorgd. 

*Heb je geen briefje in de brievenbus ontvangen of is het onduidelijk waar je pakket is bezorgd? Neem gerust contact op met onze Klantenservice.

Wat als mijn bestelling niet compleet of beschadigd is?

Het hoort natuurlijk niet te gebeuren dat je jouw bestelling niet compleet of beschadigd ontvangt. Is dit toch het geval? Dat vinden we erg vervelend om te horen, onze excuses voor het ongemak! Neem gerust contact op met onze Klantenservice, dan kijken we samen naar een passende oplossing. Als je gedetailleerde foto's met ons kunt delen, dan kunnen wij je sneller helpen. 

Welke extra bezorgservice bieden jullie?

Bezorging gemonteerde artikelen
Tegen een vergoeding is het mogelijk om bepaalde artikelen gemonteerd geleverd te krijgen. Zoals bijvoorbeeld onze houten tuinbanken. Deze service bieden wij alleen aan in overleg. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact op met onze Klantenservice voor de mogelijkheden.