Ruilen & Retourneren

1. Retourneren
Bent u niet tevreden over het bestelde product of heeft u het toch niet meer nodig? Dan kunt u binnen 14 na ontvangst het betreffende product retourneren. Het artikel moet wel compleet, ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking retour gezonden worden. De retourkosten zijn voor rekening van de koper.

Retouradres:
Tuincollectie.nl
T.a.v. Tuincollectie Retour
Kanaalweg 7
5993 AZ MAASBREE (Limburg)
Nederland

Retourprocedure:
Indien u een product retourneert, dient het veilig verpakt te worden. U stuurt het pakket te allen tijde op eigen risico retour. Indien er door ons transportschade aan het product wordt geconstateerd wanneer wij uw pakket retour hebben ontvangen, dan wordt het aankoopbedrag niet vergoed. Wij raden u aan om uw pakket verzekerd te versturen indien het een product van hoge waarde betreft. Wanneer er dan schade is ontstaan tijdens het retourtransport naar ons, kunt u een schadeclaim indienen bij de transporteur en daarmee uw gemaakte kosten terugvragen.
De originele pakbon en het volledig ingevulde retourformulier dienen bij het product in de verpakking gevoegd te worden. 

Woonachtig binnen Nederland: bij voorkeur het pakket via de pakketdienst van PostNL of de pakketdienst van DHL te retourneren (regulier postkantoor of gevestigd in supermarkten zoals Albert Heijn en Jumbo);
Woonachtig buiten Nederland: bij voorkeur het pakket via de pakketdienst van DPD te retourneren.

Na ontvangst van de retourzending krijgt u van Tuincollectie.nl een ontvangstbevestiging via e-mail. Als het product in goede orde ontvangen is, wordt het aankoopbedrag, inclusief eventuele leveringskosten voor de heenzending, binnen 10 dagen na ontvangst op uw rekening teruggestort via onze betaalprovider Sisow Payments. 

Uitzondering:
Indien het ontvangen pakket een palletzending betreft, dient u te allen tijde een e-mail te sturen naar [email protected] De zending op laten halen door ons is namelijk vaak goedkoper dan wanneer u de zending op eigen initiatief verstuurt via een transporteur. De ophaalkosten die wij daar bij maken worden uiteraard, net als bij algemeen pakketretour, wel bij u in rekening gebracht.


2. Garantie kwestie
Indien uw ontvangen product schade bevat welke ontstaan is door het transport naar u, er een defect aan het product is of er een andere reden is waardoor het product onbruikbaar is, dient u te allen tijde een e-mail te sturen naar [email protected] U wordt vriendelijk verzocht om in die e-mail uitleg te geven om welk defect het gaat en foto's van het visuele defect (waar mogelijk) mee te zenden als bijlage in de e-mail. Wij zullen vervolgens het defect beoordelen en binnen 2 werkdagen contact met u opnemen om de oplossingsmogelijkheden met u te bespreken. Het defecte product kunt u na contact met ons naar ons retourneren.

-Transportschades dienen binnen 3 dagen na ontvangst per e-mail gemeld te worden, inclusief een foto van de schade aan de verpakking en een foto van de schade aan het product.
-Producten met een defect/schade/onbruikbaarheid veroorzaakt door uzelf kunnen helaas niet door ons in behandeling worden genomen.


3. Foutieve zending
Indien u een pakket met een foutief product of foutief afleveradres ontvangt, dient u te allen tijde een e-mail te sturen naar [email protected] U wordt vriendelijk verzocht om in die e-mail uitleg te geven wat er mis is gegaan. U wordt verzocht, waar mogelijk, ook foto's van het foutieve product als bijlage mee te zenden in de e-mail. Wij zullen vervolgens de fout beoordelen en binnen 2 werkdagen contact met u opnemen om de oplossingsmogelijkheden met u te bespreken.


Vragen?
Heeft u vragen over retourneren, garantie of een foutieve zending? Bel of mail dan onze klantenservice op [email protected] of 077-782 0150.